כוכב נולד והקיפוח

אושרי אלמוריש כנראה קופח בגדול – לפחות על פי מה שמספרים חבריו. מאחר ואני לא מאמין באמת להפקה, אני פשוט אחשוף איך אושרי היה נראה לי במהלך האודשנים של כוכב נולד 7:

האמת היא שאני לא פריק של התוכנית כוכב נולד. לא עקבתי אחרי אף עונה במלואה ואני לא חושב שאתחיל לעשות את זה עכשיו. אני לא תופס מעצמי מוסיקלי במיוחד והרבה פעמים לא כ”כ מבין על מה השופטים מדברים כשהם קוטלים מועמד אחד או מפרגנים לאחר. הקונספט של התכנית דווקא מוצא חן בעיני אבל לא מספיק כדי שאתמכר אליה כמו מרבית עם ישראל ואשרוף עליה שעות יקרות. יחד עם זאת מדי פעם יוצא לי לראות פרק פה ופרק שם וכשזה קורה אני מנסה לעשות הימורים עם עצמי לגבי המתמודדים של כוכב נולד.

מסתבר שהפעם יצא לי להצטרף לחגיגה בזמן קריטי – הרכבת הנבחרת של כוכב נולד. מתמודד אחד בנבחרת שהתגבשה לה, עשה את הכל הפוך מאחרים. אני אוהב אנשים שהולכים הפוך, זה ממזכיר לי תמיד את המשפט – ‘רק דגים מתים שוחים עם הזרם’. להחליט שאתה לא כמו כולם ולהראות את זה, מעיד על יצירתיות ועל אומץ. זו הסיבה שמבחינתי כשהציגו בפנינו את המועמד אושרי אלמוריש, למרות שכולם הרימו גבה אני אהבתי את הקטע שלו. אושרי אלמוריש כבר עשה דבר או שניים בתחום המוסיקה. בניגוד לכל הילדים שמגיעים מבוהלים מבית הוריהם, עומדים לראשונה על במה נוטפים חלב מהשפתיים ומשתנה להם הקול מהלחץ, עבור אושרי אלמוריש הסיטואציה לא הייתה זרה. אמנם אושרי רק בן 21 אבל הוא כבר הספיק להקים להקה ולהיות בלהקה צבאית. הייתי מצפה שמול שאר המתמודדים ירגיש אושרי אלמוריש מאוד בטוח עם המעמד הזה. נראה לי שגם צוות השופטים ציפה לביטחון, אולי להתנשאות של מישהו שהוא כבר חצי רוק סטאר ובכל זאת מחליט להתחיל מלמטה.

ההחלטה הזו של אושרי אלמוריש מייצגת יותר מכל את המהפכה שכוכב נולד עשתה. אדם כמוהו בעבר היה ממשיך להילחם על מעדו בין ים של יוצרים אנונימיים, מופיע במועדונים חשוכים, מתחנן שחברות תקליטים תפגושנה אותו, עובד בעבודות מזדמנות כדי להמשיך לעשות מוזיקה ובקיצור, אוכל הרבה מרור. אבל לא, בימינו יש לאושרי אלמוריש אופציה אחרת – כוכב נולד. האופציה הזו ללא ספק קוסמת הרבה יותר מהראשונה – עם קצת מזל, הוא יתפרסם במסגרת האודישנים שלו במסגרת התוכנית ועם הרבה מזל הוא גם יכול לזכות. מלבד עשרות אלפי מעריצים פוטנציאליים מדובר בדרך טובה להיחשף לעיניהם של ציידי כישרונות למיניהם ומכאן הדרך סלולה. אושרי מצא כמו רבים אחרים את הדרך המהירה לפירסום, דרך ששווה הרבה מאוד כסף. עכשיו מה צריך לעשות כדי לנצל אותה ? להתיישר לפי החוקים.

החוקים הם באופן בסיסי פשוטים – לגרום לשופטים להכיר את אושרי אלמוריש ולאהוב אותו. נראה שבמקרה של אושרי זו לא משימה קשה כי הבחור בעל לוק כובש צריך להודות. יחד עם זאת בפני אושרי עמד כאן אתגר בכל זאת כי בגלל עברו והניסיון שלו, כשהוא נעמד מול השופטים לראשונה אני בטוח שהיה להם מעט אנטגוניזם כלפיו. שופטי כוכב נולד הם די סדיסטים צריך להודות ואולי כשהם ראו מישהו שכבר היה בלהקה וחושב שהוא יודע לשיר כמוהו, התעורר בהם צורך דווקא להוכיח לו ההיפך. אם יש משהו ששופטי כוכב נולד שונאים זה אגו, נראה שאושרי יודע את זה. כנראה שכשהם נמצאים בחדר, יש מספיק אגו בסביבה ולכן הם מצפים שהמתמודדים יהיו נטולי אגו. אושרי אלמוריש למד את הכלל הזה היטב והציג בפניהם את כישרונו תוך שמירה על צניעות וענווה. נראה שזה הקסים את השופטים של כוכב נולד יותר מאשר הקול והיכולות שלו. בעין בלתי מקצועית בעליל נראה לי שמישהו מוכשר כמו אושרי אלמוריש שגם הבין את כללי המשחק ויישם אותם יכול להגיע רחוק מאוד בתחרות הזו. השם אושרי אלמוריש עוד יתגלגל על שפתותינו, אתם תראו.

בסוף ראינו שהחיים הם לא ורודים תמיד. נקווה שיצילו אותו במהלך "הצילו אותי" בערוץ 24

כתיבת תגובה