קידום אתרים

קידום אתרים – טיפים לניסוח חוזה קידום אתרים

מאמר זה מיועד עבור יזמי אינטרנט, בעלי עסקים, אנשי מקצוע ובלוגרים ששוכרים את שירותיהן של חברות קידום אתרים. יש כיום אינספור חברות קידום אתרים שמציעות לנו חוזים והסכמים מסוגים שונים. זה לא שאני המומחה הכי גדול לדיני חוזים, אבל ראיתי כבר כמה וכמה חוזים מסוג זה. מאחר והתחום של קידום אתרים הוא די פרוץ, מומלץ לשים לב לכמה סעיפים בחוזה:

תקופת ההתקשרות –

רוב החברות בשוק, במיוחד החברות הגדולות, סוגרות חוזי קידום אתרים רק לתקופה של שנה ומעלה. מה הנימוק? "גוגל לא עובד אצלנו ואין וקשה לדעת את תגובת מנועי החיפוש לפעולות שלנו…" החברות טוענות שמדובר בתהליך ארוך ושנה הוא הזמן הנכון למדידת התוצאות. יש חברות ש"באות לקראתנו" ומציעות תחנת יציאה כעבור חצי שנה – ורק אם החברה לא עמדה ביעדים.

המלצה שלי – מקסימום חצי שנה

אמנם קידום אתרים הוא תהליך ארוך טווח ברוב המקרים. אבל תוך חצי שנה הלקוח יודע להעריך די טוב את איכות העבודה של חברת קידום אתרים. לכן גם צריכה להיות תחנת יציאה מובנית בהסכם אחרי חצי שנה. שכן אם אנו לא מקבלים תמורה מספיק טובה עבור הכסף שלנו, כדאי שנחליף במהירות את חברת הקידום שלנו.

קידום אתרים

יעדים לקידום

לא כל החברות מתחייבות ליעדים, וחבל. אנו חיים בעולם של תוצאות ואם אין תוצאות לא היינו משלמים מראש עבור פרויקט הקידום. יש לדרוש מחברת קידום אתרים יעדים חצי שנתיים ולשים דגש על המושגים שהכי חשובים לנו. אמנם מושגים של "זנב ארוך" גם מביאים טראפיק, אבל חשוב להתברג בעמוד הראשון במושגים החזקים באמת, רק כך נצליח בתחום שלנו.

המלצה שלי – יעדים ריאליים עם התניות

ניתן לדרוש ש50% מהמושגים יגיעו אל העמוד הראשון תוך חצי שנה. אפשר גם לסמן 2-3 מושגים מתוך רשימת המושגים – ולדרוש שהם יגיעו אל העמוד הראשון. לא צריך לצפות מחברת הקידום להתחייב ליעדים, אבל ניתן להתנות חלק מהתשלום בעמידה ביעדים. קיבלתי – שילמת, לא קיבלת – לא שילמת!

הגבלת כמו קישורים יוצאים

ישנה עוד תופעה מטרידה. מקדמי אתרים מסוגלים להשתמש באתר שלנו כדי לתמוך בעוד הרבה לקוחות שלנו. ראיתי חברות קידום אתרים חצופות שהוציאו עד 10 קישורים יוצאים מעמוד הבית של הלקוחות שלהם.

המלצה שלי

להגביל מראש את כמות הקישורים היוצאים שניתן להוציא מהאתר שלכם. מעבר לקישור קרדיט לאתר של חברת הקידום, לא הייתי מרשה להוציא יותר מ-3 קישורים יוצאים – ורצוי שהקישורים יהיו למקומות רלוונטיים עם דירוגים גבוהים. אחרת זה פשוט פוגע באתר שלכם!

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה