אייל שני

ישנם שפים רבים בארץ חלקם טובים וחלקם פחות. השף אייל שני הוא שף גם טוב וגם מיוחד, זאת מפני שהוא שף אוטודידקט, כל מגע הנוצר בינו לבין אוכל יוצר מנות טעימות חדשניות ומיוחדות. הסיבה לכך וודאי נעוצה במחקר הרב שהוא עושה במרכיבי אוכל שונים והיכולת שלו להעז ולנסות מנות חדשות מבלי לחשוש מדעת הקהל.

מעבר להיותו שף מחונן הוא גם שף מיוחד, הוא ידוע בהעדפותיו למרכיבי אוכל טריים המגיעים מהאדמה, לדוגמא עשבי תיבול שהיה קוצץ בירושלים, עגבניות שעשה עליהן מחקר מעמיק ועוד.

אייל שני – מאז ועד היום

אייל שני התחיל את דרכו המפורסמת במסעדת אוקיינוס בירושלים שעברה יותר מאוחר להרצליה. אייל היה שם בתפקיד השף, השותף ובסופו של דבר בעל המסעדה. בעקבות ניהולו חסר המקצועיות וחובות שצבר נסגרה המסעדה. אייל המשיך לעבוד באופן פרטי כשף והחזיר את החובות. סגירת המסעדה לא ייאשה אותו והוא המשיך לחקור את מרכיבי האוכל, לבשל וכמובן לנסות מנות חדשות.

אייל שני

שנים לאחר מכן, ב- 2004, אייל שני הנחה תוכנית בישול עם שחר סגל הנקראת "אוכל למחשבה". את התוכנית שידרו בערוץ שמונה של הוט. התוכנית נגעה בנושאים רבים מעבר לבישול כמו: ילדים, זוגיות, משפחה, נטיות מיניות ועוד. תפקידו של אייל היה לבשל בהשראת נושא התוכנית והאורחים תוך כדי שהוא מסביר לשחר סגל על הקשר הפילוסופי בין נושא התוכנית והאורחים למנות שהכין.

בשנים האחרונות פתח אייל שני שתי מסעדות בתל אביב הצמודות אחת לשנייה. למרות כישלון העבר בניהול מסעדנות, המסעדות הנוכחיות מלאות סועדים מרוצים.

ב-2009 אייל שני התחיל להופיע בסדרה הדוקומנטרית מחוברות לצד אשתו מירי חנוך. ב- 2010 החל להנחות תוכנית נוספת בערוץ שמונה הנקראת "איפה האוכל", זוהי סדרה קצרה בעלת חמישה פרקים, כל פרק הוקדש למרכיב אוכל שונה, אייל חקר את מקור מרכיב האוכל, מתכונים המתקשרים אליו ולאופן ההכנה שלו.

כעת הוא משתתף בתוכנית הריאליטי הכי טעימה בטלוויזיה – מאסטר שף. אייל שני שייך לצוות השופטים הטועמים את המנות שמכינים המתמודדים ומבקר אותם לגבי עבודתם, הכנת המנות טעמן ואופן הגשתן. אייל הוא שופט שנון עם חוש הומור מיוחד (שלא כל המתמודדים והצופים מבינים) שמוסיף טעם רב לתוכניות.

מעבר להיותו שופט במאסטר שף הוא משמש כשף ויועץ קולינארי למסעדות, מתארח בתוכניות בישול רבות, כותב טור קולינארי יחד עם אשתו מירי חנוך בעיתון הארץ ומתארח כשף אורח באירועים פרטיים.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה