זכיינות למכירה

זכיינות למכירה – האם צריך לדאוג?

שיטת זכיינות היא שיטה ותיקה וכבר הוכיחה את עצמה בעשרות חברות שונות ומגוונות ברחבי העולם כולו וכמובן שגם בארץ. בישראל פועלות כיום למעלה מ 250  רשתות בשיטת זכיינות למכירה בכ – 37 תחומים שונים. נראה כאילו השיטה עובדת בצורה טובה מאד, ותחום זכיינות למכירה רק הולך וצובר תאוצה משנה לשנה, ויש רשתות אשר כבר פרסמו כי רשימת הזכיינים שלהם מלאה לחלוטין. למרות זאת, לא כל בית עסק יהא אשר יהא יכול וצריך להפוך לרשת של זכיינים. ניהול של רשת כזו יכול להיהפך למועקה גדולה ועל כן יש לחשוב היטב לפני שפונים לכך.

זכיינות למכירה – ממה צריך להיזהר

רכישת זכיינות למכירה יכולה להביא עליכם מספר דאגות שאולי לא חשבתם עליהן: אי יכולת המותג לעמוד בצפי המכירות שלו והתמודדות עם מציאות אחרת ממה שצויירה לכם בעת הרכישה. דבר נוסף הוא רווחיות נמוכה מן המצופה. יש מקרים שבהם שיעור הרווח יהיה נמוך משמעותית ממה שהובטח לכם, דבר שלא יצדיק רכישה של זכיינות למכירה. לעיתים גם גודל החברה עשוי להיות לרועץ כאשר היא מחייבת אתכם לרכוש מוצרים במחירים גבוהים ממה הייתם יכולים להשיג במקום אחר. גם חוסר נסיון של החברה המזכה יכול להיות מכשלה אשר לא תאפשר להרחיב את העסק וגם אתם סביר להניח כי תפגעו מכך בעקיפין.

זכיינות למכירה – לא עניין פשוט

לנוכח כל החסרונות העלולים לצוץ בעת רכישת זכיינות למכירה עליכם לשאול את עצמכם האם רכישה זו באמת כדאית או לא. אך אל תתנו לרשימת החסרונות האפשריים להדיר את רגליכם מרצונכם להיות חלק מעסק זכייני. כל שעליכם לעשות הוא לערוך בדיקות מקיפות ולעומק של החברה המזכה ושל הזכיין שממנו אתם מעוניינים לרכוש את העסק.

זכיינות למכירה – בדקו גם בסניפים אחרים

כאשר אתם מתלבטים באשר לרכישת זכיינות למכירה בדקו גם בסניפים אחרים של הרשת על מנת לקבל תמונה עדכנית של מצב הרשת ככלל ועל מנת שלא תכנסו להסכם עם חברה אשר נמצאת בירידה או בנסיגה כלכלית גדולה, חלילה.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה