שיקום הפה

אין עוררין על כך כי מראה אסתטי של שיניים חשוב מאוד למראה החיצוני ולהרגשתו של האדם מטבע הדברים, ועל כן יש להשקיע את כל מה שנדרש על מנת להגיע למצב בו ניתן לחייך במלוא החיוך, ללא כל חשש לחשוף שן לא תקינה או בעיה אחרת כל שהיא בחלל הפה. אין עוררין על כך, כי כאשר חסרה שן קדמית החיוך אינו אסתטי ולעיתים אף הלשון נדחקת פנימה ופוגעת בדיבור בחלק מן המקרים. כמו כן הלעיסה נעשית באמצעות השיניים האחרות ומחלישה את האזור בו חסרה השן ומטה אותן לעבר האזור החסר, כך שנוצר עיוות בחיוך ובמראה האסתטי בסופו של דבר בשל כך. שיקום הפה נדרש באמצעות גשר, כתר או שתל כדי לחסום את האזור החשוף.

שן חסרה מקור לחיידקים

כאשר שן חסרה והשיניים האחרות מוטות כלפיה, העיוות יוצר "בית" לחיידקים ועלול להוביל לעששת ומחלות חניכיים אחרות. הדלקת לוחצת על שרירי הלסת ונוצרים כאבים במקום ובהקרנה על השיניים הסמוכות. חוסר יציבות השיניים והכאבים במצבים אלו חייב את שיקום הפה.

שיקום הפה באמצעות שתלים

כאשר חסרות שיניים עקב עקירה יש להשלימן באמצעות שתלים. שיקום הפה באמצעות שתלים נעשה באמצעות ברגים המוחדרים לעצם הלסת ובניית העצם. לפיכך, מילוי החוסר על ידי שתלים נעשה באמצעות שחזור קבוע של השן. כמו כן, קיימים שחזורים קבועים או נשלפים נוספים.

שחזור קבוע לצורך שיקום הפה

שיקום הפה באמצעות שחזור קבוע של השן נעשה באמצעות כתרים כאשר נהרסת כותרת השן. לעומת זאת, גשר לצורך שיקום הפה משלים באופן קבוע שן חסרה.

שחזור נשלף לצורך שיקום הפה

ישנם שני סוגים של שחזור נשלף: שן תותבת נשלפת חלקית קשיחה או גמישה, ושן תותבת נשלפת שלמה המחליפה את כל השיניים החסרות בפה ותומכת ברקמות הפנים כאשר אדם מחוסר שיניים לחלוטין. לפיכך, עדיף לבצע שתלים כשחזור לשיניים החסרות מכיוון שהם מונעים פגיעה בשיניים האחרות שעדיין תקינות. במקרה ויש צורך בתותבת שלמה לצורך שיקום הפה, אפשר להשתיל שתלים המייצבים ותומכים בתותבת ושומרים על העצם.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה