בורר

בוררות, היא ענף יישוב סכסוכים בין שני צדדים שהסכימו על כך מראש, בין אם בעל פה ובין אם מכורח חתימה על הסכם כזה או אחר. בורר, הוא אדם שנבחר על ידי שני הצדדים כמי שאמון על יישוב הסכסוך, והוא אינו חייב להיות בעל מקצוע שכל תפקידו הוא הבוררות (כלומר, הוא יכול להיות כל אדם מן השורה, כל עוד בחירתו הוסכמה על ידי שני הצדדים). הבורר צריך להיות אובייקטיבי, כלומר, כזה שיקבל החלטה ללא אפליה לצד כזה או אחר. החלטתו של הבורר איננה ניתנת לערעור בבית משפט, מתוקף ההסכמה שחתמו עליה שני הצדדים כאשר בחרו בדרך זו.

ההבדלים העיקריים בין יישוב סכסוכים בבוררות ובבית המשפט

על אף ששתיהן עוסקות ביישוב סכסוכים, בוררות והתדיינות משפטית שונות במגוון תחומים. דיון על ידי בורר משכו קצר משמעותית מדיון משפטי שעלול לארוך חודשים רבים ואף שנים. בוררות, בניגוד לדיון בבית משפט יכולה להישאר חשאית ולא מחייבת גילוי מתוקף חוק לציבור הרחב. בוררות יכולה לעלות עשרות מונים מאשר דיון משפטי, בשל העובדה כי לא קיימות תקנות מסודרות בדבר התשלום לבורר. עם זאת, דיון בבית משפט מחייב תשלום אגרה קבועה בתחילת התהליך, דבר שלא בהכרח נכון בהקשר להליך הבוררות. בנוסף, הבורר יכול להיות כל אדם אשר שני הצדדים הסכימו על בחירתו ואילו שופט בבית משפט הוא אדם שנבחר במידור מוחלט מן המעורבים במשפט.

לפני שאתם בוחרים בשיטה כזו או אחרת, מומלץ שתשקלו את ההתאמה שלה למקרה הספציפי שלכם

יישוב סכסוכים בהליך בוררות יכול להתאם בתחומים מסוימים, ובאחרים מוטב אם ייעשה על ידי שופט בבית משפט. ההבדלים המהותיים בין השניים הופכים את הבחירה בין דרך כזו או אחרת לבחירה שיש לעשותה בצורה מודעת ומתאימה לכל תחום בפני עצמו.

4

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה