בדיקות חדירות

מה כדאי לדעת על בדיקות חדירות?

יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמתאמים בדיקות חדירות. קודם כל, צריך לזכור שהמטרה של בדיקות מן הסוג הזה היא לברר עד כמה המערכת הממוחשבת עמידה בפני מתקפות סייבר. באמצעות הבדיקות המבוקרות והמפוקחות, ניתן לראות האם יש במערכת הממוחשבת חולשות אבטחה ומה נדרש על מנת לנצל אותן. במקביל, בדיקות חדירות מאפשרות לבדוק איזה מידע בדיוק חשוף, עד כמה הוא נגיש לפורצים, מה אפשר לעשות עמו, האם הוא רגיש וכן הלאה. לכן, בדיקות חדירות מבוצעות כחלק בלתי נפרד מהתחזוקה של מערכת ממוחשבת ולא על רקע איומים קונקרטיים בלבד.

שנית, כדאי לדעת שיש סוגים שונים של בדיקות חדירות. לא כל בדיקה מבוצעת באותה צורה, בעיקר כי יש גם סוגים שונים של מערכות ממוחשבות. מטבע הדברים, בדיקות חדירות לאתרי אינטרנט לא מתבצעות בדיוק באותה צורה כמו בדיקות כאלה שמבוצעות עבור מערכות ניהול קשרי לקוחות. עם זאת, בהחלט ניתן לרכז את השירותים השונים של בדיקות חדירות תחת קורת גג אחת.

מי מבצע בדיקות חדירות?

חברות מקצועיות בפריסה ארצית רחבה מאפשרות כיום לבצע בדיקות חדירות עבור ארגונים. כאשר הארגונים פונים אל חברות כאלה, הם למעשה מתאמים שירות בדיקות חדירות במיקור חוץ. בזכות מיקור חוץ של השירות, יש סיכוי גבוה יותר שנציגי הארגונים יקבלו תמונת מצב מלאה ואמינה לגבי המערכת הממוחשבת שבה הם משתמשים.

בסופו של דבר, בדיקות חדירות מבוצעות על בסיס קבוע כי הן מאפשרות לחזק את מערכת האבטחה של המחשבים. באמצעות הבדיקות הללו ניתן לדעת האם המערכת הממוחשבת חסינה בפני פריצות ואיומי סייבר – או מה אפשר לעשות כדי להפוך אותה לכזו. כמו כן, הממצאים של הבדיקות אמינים ומבוססים.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה