איך בוחרים מעלון?

היכרות עם הבדלים בין סוגים שונים של מעלון יכולה לעזור לבחור ולהתאים אותו לצרכים של קהל היעד. בשביל שכל סוג של מעלון יתאים לדרישות של בעלי מוגבלויות, צריך קודם כל לברר האם הוא דורש התקנה עם או בלי פיר. במידה ובוחרים מעלון שדורש התקנה בתוך פיר ייעודי, חשוב מאוד להכניס את זה אל תוך מערכת השיקולים מבחינת מחירים ולוח זמנים. לשם השוואה, התקנה של מעלון אנכי ללא פיר תתבצע מהר יותר ותעלה הרבה פחות – אך יש קשישים או בעלי מוגבלויות שעבורם היא בכלל לא רלוונטית.

מלבד סוג הפיר וההתקנה, כדאי להשוות בין דגמים שונים של מעלון לפי סוג הישיבה או העמידה. על קצה המזלג, ניתן להזכיר למשל פתרונות בסיסיים של מעלון מדרגות נייח שמאפשר עלייה ומעבר בין מפלסים תוך ישיבה בכיסא גלגלים, בישיבה על כיסא מובנה או בעמידה. בכל אחד מהמקרים האלה, בודקים מראש מה מידת ההתאמה של מעלון לצרכים של קהל היעד ולאופן שבו ניתן ליהנות ממנו.

מעלון נייח אנכי או משופע?

ההיצע הגדול של דגמי מעלון מעיד על מידת ההתאמה שלהם לצרכים של נכים, קשישים, בעלי מוגבלויות או כל מי שמתאוששים מאירוע מוחי ורפואי חמור. במקרים כאלה, חשוב מאוד להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי ההבדלים בין הדגמים והאופן שבו הם באים לידי ביטוי. בין היתר, רואים למשל שיש הבדל יחסית משמעותי בין מעלון נייח אנכי לבין מעלון נייח משופע.

בסופו של דבר, המטרה היא להתאים כל סוג של מעלון גם לאופן שבו עומדים להשתמש בו וגם למאפיינים של חלל הפנים עצמו. כדי להשיג את ההתאמה הזו ברמה הגבוהה ביותר, מתייעצים עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה